Dag 1
We verzamelen bij Rens in Papendrecht en rijden naar ons hotel in Randa.
Daar ontmoeten we onze gidsen Markus en Dietmar.

Dag 2
Met de trein naar Zermatt, en met de Blauherd-Bahn omhoog.
Dan lopen we naar Berghaus Flue 2618m aansluitend een acclimatisatie-tocht naar de Fluehorn 3317m of Spitzi-Flue 3300m
Overnachting in Berghaus Flue.

Dag 3
Beklimming Rimpfischhorn 4199m gecombineerde tocht met rots en sneeuw ± 1700Hm zo’n 6 uur klimmen.
Afdaling richting de Allalinpass en via de Mellich gletsjer naar de Tasch-hutte 2701m en overnachten daar.

Dag 4
Beklimming Alphubel 4206m vanuit de Tasch-hutte via het Alphubeljoch en de “Eisnase” ± 1500Hm zo’n 5 uur klimmen.
Afdaling via Feechopf 3888m over de Fee gletsjer via Mittalallalin naar de Brittania-hutte 3030m waar we overnachten.

Dag 5
Beklimming Allalinhorn 4027m vanuit de Brittania-hutte via de Holaubgrat (mooie afwisselende rots/sneeuw graat)
5 uur klimmen 1000Hm. Afdaling via de normale route naar station Mittelallanin 3456m (misschien nog even snowboarden of skien)
met de MetroAlpin naar Saas Fee waar we overnachten in een hotel.

Dag 6
Rustig dagje vandaag (plan was om met de trein en de bus naar Zermatt te gaan en de Dufourspitze te beklimmen)
We hebben besloten om naar de Mischabel-hutte 3329m te gaan en de Nadelhorn te doen.

Dag 7
Beklimming Nadelhorn 4327m via de Nadelgraat en afdaling naar Randa.